Google’da Reklam Vermek benim için uygun mu?
Bu soruyu çok duyuyorum;
Google Adwords, benim işletmem için uygun mu? Benim için işe yarayacağını düşünmüyorum.
Ya da daha çok sorulan konu; Google Adwords benim işim için işe yarar mı?
Google Adwords’un işletmeniz için doğru olup olmadığını anlamak için kendinize çok önemli bir soru sormanız gerekir. Reklam için harcama yapacağınız bir bütçe planlamanız var mı?
Reklam vermek için biraz paranız varsa ve potansiyel olarak bu parayı kaybetmenin bir sakıncası yoksa, Google Adwords tam size göre. Herkesin bildiği bir söz vardır. Denemeden asla bilemezsiniz.
Google Adswords neredeyse her işletme için işe yarar bir reklam platformudur. Bu sadece deneme yanılma meselesi değildir.
Şirketler ortalama olarak platformdaki yatırım getirilerini ikiye katlayacaklartır.
Bu, kullanıcıların büyük çoğunluğunun büyük olasılıkla Google Adswords’de başarılı olacağı anlamına gelir.
Sadece denemek için test etmek için istekli olmak gerekir. 250 TL ye sahip olsanız bile, piyasayı test etmenin ve Reklamların işletmeniz için iyi olup olmadığını görmenin harika bir yoludur.
Ancak daha somut bir şey istiyorsanız, tıklama başına maliyetle ilgili ortalama pazar verileri hakkında konuşalım.
Tıklama başına maliyet, reklamlarınıza yapılan her bir tıklama için Google’a ödeyeceğiniz paradır.
Google Reklamlar’da tıklama başına ortalama maliyet tüm sektörlerde arama ağında 16 TL ve görüntülü reklam ağında 0,25 TL olarak değişmektedir. Bu verileri bilerek, pazarınız ve sektörünüze bağlı olarak tıklama başına birkaç TL ödeyebilirsiniz. Ardından, sektörünüz için ortalama dönüşüm oranına göz atabilirsiniz. Bu verilerle birlikte ortalama tıklama başına maliyetlerle, bir dönüşümü elde etmenin size ne kadara mal olacağını hesaplamaya başlayabilirsiniz.
Örneğin, sektörünüz otomotiv ise ortalama TBM’niz 1,25 TL ve ortalama dönüşüm oranınız% 2,27’dir. Bu, tek bir dönüşüm elde etmek için yaklaşık 45 ziyarete ihtiyacınız olduğu anlamına gelir ve bir dönüşüm için yaklaşık 50 TL ödersiniz.
Ortalama dönüşüm oranınızı ve tıklama başına maliyetinizi bularak bu basit hesaplamayı kendi başınıza yapın. Ardından, bir dönüşümü sağlamak için kaç tıklama gerektiğini ve bunun için ne kadar ödeme yapacağınızı görün.
Maliyetler marjlarınızı aşarsa, söz konusu ürünü doğrudan Google Adwords ile satmak uygun bir seçenek değildir.
Reklamların tüm amacının yalnızca satışları artırmak değil para kazanmak olduğunu unutmayın.