Dijital Tasarım Nedir ?

Tasarım fikirlerinin estetik çizgisinde, bir amaç için belli ilkeler tarafından yönlendirildiği, düzenlendiği ve bunların dijitale dönüşmesi işlemleridir. Bu işlemlerin tamamlanmasının ardından ortaya aktif bir dijital tasarım çıkar.

Kurumsal Kimlik

Kurumsal kimlik olarak nitelendirilen kavram aslında adından da rahatlıkla anlaşılacağı gibi bir firmanın, kurumun, vakfın ya da bu tip başka oluşumların hem şirket içinde hem de şirket dışında duruşunu, davranışını, imajını temsil eden kavram, yani şirketin kimliğidir. Bir başka deyişle kurumsal kimlik firmanın iç ve dış dünyadan görünen yüzüdür. Kurumsal kimlik firmalarda ortaya çıkabilecek olan kimlik kargaşasını yok eder. Aynı zamanda iyi tasarlanmış bir kurumsal kimlik firmaların, müşterilerin ya da hitap edilen hedef kitlenin gözünde prestij kazanmalarını, firmaların saygınlığının artmasını sağlar. Ayrıca, etkili ve akılda kalıcı şekilde oluşturulmuş bu kimlikler firmalar tarafından da özümsediğinden, müşterilerin gözünde firmalara olan güveni artırarak, firmaların akıllarda daha çok yer etmesine olanak sağlar.

Kurumsal kimlik çalışması içerisinde şu içerikler yeralır.

  • Kartvizit / Adres Kart
  • Takvim çalışması
  • CD yüzey baskı tasarımı
  • E-posta, mailing tasarılı
  • Web sitesi tasarımı
  • Antetli zarf tasarımı
  • Antetli kağıt tasarımı
  • Bülten / duyuru / ilan
  • Faks tasarımı
  • Rapor taslakları
  • Fatura / irsaliye tasarımı
  • Not defteri, bloknot tasarımı
  • Promosyon malzemeleri tasarımı

Taslaklardaki görüntü, logo v.b. objeler portal tasarımında kullanılan objelerden oluşur ve logoların kaynak kodları (source’ları) ile birlikte birer görsel öğe olarak hazırlanarak ve CD içerisinde teslim edilir.

Katalog Tasarımı

Markanıza ait ürünlerin vitrini sayılabilecek kataloglar tasarımından içeriğine, baskı kalitesinden baskı kağıt seçimine kadar çok titiz bir çalışmanın ürünü olmalıdır.

Katalog Basımı

Markanıza ait ürünlerin vitrini sayılabilecek kataloglar tasarımından içeriğine, baskı kalitesinden baskı kağıt seçimine kadar çok titiz bir çalışmanın ürünü olmalıdır.
Bir markanın ya da kurumun, ürünlerini veya hizmetlerini görsel ve metinlerle detaylandırarak anlattığı kataloglar, pazarlamanın en önemli aşamalarından biri olarak kullanılmaktadır. Ürünü son kullanıcıya ulaştıran bu yayınlar estetik değeri yüksek ve kaliteli baskıya sahip olmalıdırlar. Bu yüzden tasarımından baskısına kadar profesyonel bir ekiple yola çıkmak izlenecek en doğru yoldur.

Bir katalogda olmazsa olmazların başında ürüne ya da hizmete ait görseller gelmektedir. Profesyonel çekimlerimiz ile fotoğraflar daha sonra kataloğun tasarımına göre dekupe ya da temalı olarak kullanılabilir.

Tüm bu fotoğraflar için ürünü tanıyan, tüm özelliklerini bilen bir ekip, ürün açıklamalarını kaleme almalıdır. Bu edebi ve eğlenceli bir dille olabileceği gibi sadece ürünün temel özelliklerini anlatan sade bir şekilde de olabilir. Buradaki en önemli nokta ürüne ait tüm bilgilerin açıklamada yer almasıdır. Bu bir çanta ise ağırlığı, renk detayları, kullanılan derinin türü ve eğer istenirse fiyatı açıklamada yer almalıdır.

Fotoğraflar ve metinler de hazırlandıktan sonra grafik tasarımcı tarafından katalog sayfaları tasarlanmalıdır. Bu aşamada kurumsal kimliğe sadık kalmak önemlidir. Markaya ait logo, slogan ve detaylar unutulmamalıdır. Ürün sayısı ve içeriğe göre belirlenen sayfa sayısı sonrası boyut ve baskı detayları belirlenmelidir. Genelde yılda bir defa yüksek adette basılan kataloglar, dağıtım hızı ve adede bağlı olarak yıl içerisinde birkaç kez bastırılabilir.